Sportul si importanta sa pentru sanatate

Sportul si importanta sa pentru sanatate

Nu stiu cati dintre voi s-au gandit vreodata la importanta sportului in propria viata insa un lucru este cert: sportul a fost si va reprezenta una dintre principalele activitati zilnice ale unui om. Pentru persoanele tinere, sportul reprezinta o maniera facila de a elibera din energia acumulata dar si o metoda de a ne feri de diversele probleme locomotorii, stimularea muschilor si a oaselor fiind absolut necesara.

Trecerea anilor nu face decat sa ne impinga spre mai putina miscare, spre evitarea partiala sau chiar totala a activitatilor sportive iar asta nu poate fi decat un mare semnal de alarma. Cercetatorii indica faptul ca atat persoanele cu varste fragede cat si cei mai varstinici au nevoie de sport, mai mult de atat, importanta sportului crescand odata cu inaintarea in varsta.

Observam o crestere masiva a mortalitatii precum si a mediei de varsta la care acest fenomen se petrece, insa nimeni nu trage semnalele de alarma! Principalele cauze pentru care intampinam dificultati medicale inca de la varste fragede se rezuma la stres, nivelul ridicat al poluarii si mai ales lipsa de miscare.

Sedentarismul nu este o varianta, faceti mai mult sport!

Conform cercetatorilor, 2 din 3 persoane nu realizeaza care sunt efectele benefice ale miscarii zilnice, acestea fiind predispuse unor boli grave. Aceste persoane sunt, de cele mai multe ori, persoane sedentare, persoane care petrec, in medie, peste 10 ore pe zi stand jos, fie ca este vorba despre o munca de birou sau despre timpul liber petrecut in fata televizorului. Sedentarismul este una dintre principalele probleme ale omenirii, aceasta lipsa de activitate ducand la boli cardiovasculare, obezitate, cancer sau probleme ale aparatului locomotor.

Inaintati in varsta? In acest caz, incercati sa va expuneti tot mai mult stresului cotidian si incepeti sa va axati tot mai mult pe miscare. Sportul reprezinta o buna solutie pentru a incetini procesul de imbatranire fizica si mentala, totul rezumandu-se la cateva activitati banale pe care le puteti efectua in orice perioada a zilei.

Ce tip de miscare sa fac pentru a avea o viata sanatoasa?

Clasificarea activitatilor se face in functie de intensitate, astfel ca aveti mai multe optiuni pentru a indeplini cele 30 de minute de miscare zilnica recomandata de medici.

Miscare simpla: curatenie, gatit, activitati practice, spalatul vaselor.

Activitati cu intensitate mica: plimbari, jocurile de familie, mersul pe jos, treburile casnice.

Activitati cu intensitate mare: practicarea unui sport la sala sau in aer liber(fotbal, tenis, volei, badminton, etc), mersul pe bicicleta, dansurile, alergatul usor.

Activitati intense/sporturi de performanta: fitness, aerobic, alergatul costant, inot, culturism, sporturi de performanta.

Voi ce importanta acordati sportului? Considerati ca miscarea zilnica sau diversele sporturi practicate va pot ajuta in mentinerea unui nivel adecvat al sanatatii?

Lasă un comentariu